Afscheid van thuis

Zo, de eerste vakantiedag zit er al op. We hebben weliswaar nog niets gezien van Marokko, dat komt morgen pas, maar we zijn wel al in het buitenland. In België om precies te zijn, en hier spreken ze ook Frans en ziet het er allemaal heel anders uit als thuis.

Vanochtend begon de dag met koffers inpakken, een groot deel had ik gisteren al verzameld, maar vandaag moesten de puntjes nog op de i. En omdat ik toch tijd genoeg had, kon ik dat doen op mijn ooiedooie gemakkie. De selectie van kleding om mee te nemen was nog best lastig, want wat heb je allemaal nodig? We gaan zoveel verschillende dingen doen, en het weer is ook niet overal hetzelfde. De eerste dagen zullen mogelijk zelfs nat en waarschijnlijk zelfs koud zijn met 14-15 graden, maar daarna loopt het gelukkig snel op. En in de woestijn zal het zelfs heel warm zijn vermoed ik. De temperatuur loopt dus wel geleidelijk op, dat is wel lekker om eraan te wennen, maar lastig voor de garderobe. Maar goed, ik ben eruit gekomen.

Rond 2 uur stapten we in de auto naar Vught, waar Natasja woont. Peter bracht me weg. Maar niet zonder eerst uitgebreid afscheid te nemen van mijn dierbare hondjes. Alsof ze het konden voelen ploften ze allebei dicht tegen me aan op de bank toen het zover was, wat een heerlijke knuffels zijn het toch.



In Vught hebben we nog even gestoeid met het gewicht van de bagage en handbagage, en nog wat spulletjes herverdeeld. Omdat we toch wat overgewicht hadden hebben we nog gebeld met Jetairfly om alvast wat extra kilo's aan te schaffen, dat is vooraf namelijk veel goedkoper, maar dat bleek niet meer te kunnen. Blijkbaar moet je dan voor 12 uur bellen, en dat was ons niet verteld, en staat ook nergens op de website. Die strijd moeten we morgen bij het inchecken dus nog maar eens voeren.

Daarna zijn we met z'n drietjes lekker gaan eten bij een eetcafé in Waalwijk. Peter had een carpaccio en spare ribs, Natasja soep en een salade, en ik heb gesmuld van een bouillon en een heerlijke kalfsoester met een aantal zeer smakelijke bijgerechten van warme groenten.

En toen was het tijd om afscheid te nemen van Peter. Hij heeft ook vakantie, maar die brengt hij thuis door met de hondjes. We moeten het dus even zonder elkaar stellen de komende weken, en dat zal best wel wennen zijn. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. We zijn wel vaker apart van elkaar geweest, ook wel enkele weken, maar dat was meestal vanwege werk. Nu ga ik zonder hem op vakantie, en dat heb ik nog niet zo vaak gedaan, en zeker niet voor 2,5 week. Maar hoe dan ook, vermaken zal ik me zeker ook met Natasja. Ik ben wel al vaker met Natasja op vakantie geweest, maar dan was Peter er ook bij.

Toen Peter ons weer had gedropt in Vught hebben we de koffers ingeladen en zijn we naar Charleroi gereden. De rit verliep vlot en probleemloos, en even na 8-en waren we in het hotel. Daar hadden we natuurlijk weer discussie, want volgens mij had ik de park, sleep, fly optie geboekt, maar volgens de receptionist niet. En dus kost ons dat weer extra geld. We zijn nog niet eens in Marokko en het geld wordt ons al uit de zakken geklopt. Ik voelde me enigzins opgelicht, maar ik moet toegeven dat het op de bevestiging van booking.com ook niet duidelijk vermeld stond. En zin in ruzie maken had ik ook niet, bovendien ben ik daar helemaal niet goed in als ik dat in het Frans moet doen.

Omdat we onderweg maar steeds geen McDonalds tegenkwamen, zijn we nog even het centrum ingereden voor een ijsje, en daarna hebben we snel wat drinken gehaald bij het tankstation. En terug op onze kamer hebben we ons gereed gemaakt voor de nacht. We moeten er namelijk al heel vroeg weer uit, want de shuttle vertrekt al om 4 uur. Pffff....dat wordt een korte nacht. Welterusten dus maar!

7 opmerkingen:

  1. De kop is er af. Heerlijk vooruitzicht 2,5 week met Natasop vakantie. Ben heel benieuwd naar alle verhalen en naar het land. Je steekt me vast aan want het moet een heel mooi land zijn. Heel veel plezier, groetjes aan Natasja en ik ga je natuurlijk volgen.
    Liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook van mij een hele gezellige en fijne vakantie gewenst! Ik zag ook al dat jullie starten in redelijk koel weer. Maar altijd warmer dan hier!! Haha! Geniet van het mooie land en ik ben ook heel benieuwd naar je volgende verhalen.

    Groet. Lauren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne vakantie ! Ik ga je blog volgen.Groetjes Gitta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jullie zijn onderweg........
    Vervelend dat de boeking van het hotel niet correct bleek maar dat mag de pret verder niet drukken toch?

    Heel veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om al een verslag te lezen.
    Ik hoop dat jullie reis vandaag voorspoedig verloopt en ben hele benieuwd naar je verdere verhalen.
    Veel plezier!

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de Marokkaanse Boeren daar erg sympathiek! Erg veel boeren leren kennen en wat een fantastische collectie aan olijven hebben ze, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De belgen blijven geweldige mensen. Zeer openhartig en altijd behulpzaam en erg fijn om met de auto te verkennen. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen